joi, 18 octombrie 2012

Mesajul din versuri

   Am văzut zilele astea la televizor, în timp ce număram a cinșpea oară cele 20 de canalele din grilă, un tip cu o freză feng shui deosebit de dubioasă care îmi recomanda, mie, telespectatorul, să-i ascult muzica pentru faptul că are un mesaj, domn'le. Zicea ceva gen: Ce-i cu atâta Inna și Dj NooShtiuCoom care amestecă două aceleași versuri și cinci note de tropmpetă pe o coloană sonoră ce poate fi executată lejer de un elev de clasa a șaptea cu un program furat în 5 minute de pe net!? Eu am un mesaj, frate și, dacă vrei să nu mai fii prost care ascultă house comercial, ascută mesajul meu din muzica mea, frate!!!

Se lamenta în spume cum că publicul nu mai ascultă muzica de calitate, a lui, și nici nu mai cumpără CD-urile, tot la ale lui se referea. Că deh, tre' să-i dai melteanului ce vrea să asculte, frate, dacă vrei să reziști pe piață.

Aș avea două sugestii pentru acest Moise contemporan, plin de mesaje moralizatoare, un domn artist neinteresant pe care nu-l cunosc și de care sunt convins că nu o să aud:

1. De obicei oamenii ascultă muzică atunci când vor să se relaxeze (dacă fie au peste 35 de ani fie nu au niciun prieten sau ceva bun de făcut în timpul liber) sau dacă vor să se distreze. Că asculți accidental muzică în mașină sau la cârciumă nu se pune, pentru că nu asculți în mod deliberat. Pur și simplu s-a întâmplat să asculți. E ca și cum ți-ai cumpăra gumă de mestecat de la supermarket. Ajungi la casă, fără nevoia sau intenția să cumperi gume, dar dacă tot sunt acolo și ajungi la ele, de ce nu. Tinerii de care te rogi tu să asculte mesaje ascunse în versuri, după 2-3 beri nu vor să mai audă altceva decât un ritm care să le permită să dea din cur fără să pară proști. Adică să danseze. Dacă ar fi cum spui tu, îmi imaginez următoarea conversație într-un club: ”mhââc... coaie, toarnă mai incet că n-aud...mhâââc... mesajul...”.

2. Dacă ai un mesaj ce crezi tu că merită transmis nu-ți mai obosi imaginația cu muzica, scrie o carte sau fă-te prezentator de revista presei. Uite Mircea Badea și Radu Banciu unde-au ajuns! Nici ei n-au mesaje suficient de potente cât să facă un om normal să îi privească mai mult de 3 minute, dar pe ei îi cunoaște lumea și, dacă ar scoate CD-uri cu mesaje pentru adolescenți, ți-ar cam face concurență, frate...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu