luni, 2 decembrie 2013

Întrebări pe care le pune lumea

     Deși am spus mereu că eu sunt un ignorant și nu mă interesează să-mi dau cu părerea, așa cum fac ceilalți oameni, despre chestii care nu mă afectează, mă aflu uneori în situația în care trebuie să găsesc răspunsuri la întrebări pe care nu mi le-am pus niciodată. Gen situația Roșia Montană. Ca să am idee cum e să ai un lac de cianură lângă grădina cu zarzavat, trebuie să ai un lac de cianură lângă grădina de zarzavat, altfel răspunsul tău nu are nici o relevanță. Ca și cum l-ai întreba pe Bendeac ce părere are despre vopseaua de păr. Eu nu vreau să-i spun omului că își pune întrebări fără sens pentru că s-ar putea să se fi gândit mult la ele și n-aș vrea să se simtă jignit așa că îi răspund. Iată o astfel de întrebare.

     Ce crezi despre faptul că posturile TV din România nu au programe de calitate?

     Eu sunt un om care își vede de treaba lui și nu m-a interesat niciodată de ce se uită alt om la televizor. Pentru că nu are nici un sens. Iată de ce:

     „Românii sunt niște inculți pentru că se uită la Capatos”. Ai gândit asta vreodată, e imposibil. Dacă te uiți la audiențe, Capatos are în medie un rating în jur de 2.2, și aproape 230 000 de români care îl privesc cu mai mult sau mai puțin interes. România are în 2013 o populație estimată de 21 790 479 locuitori ceea ce înseamnă că tu ești un cretin. Că, dacă tu poți să să-ți faci o părere despre un popor pe baza a ce fac 1,055% dintre aceștia într-o oră din timpul liber, eu nu găsesc alte cuvinte să te descriu.

      Da, mass-media e un stâlp de bază al societății dar să nu confundăm informarea cu divertismentul. Avem în România presă care se face cu simț de răspundere, nu vă mai văicăriți. Omul vine de la servici, face și el un duș, se mai uită la apometru sau ce mai face el, se pune în pat și vrea să facă ceva care nu îi solicită memoria. „Vor să-ți distragă atenția de la problemele reale”. Serios? Și care ar fi problemele astea reale? O problemă reală e aia că vine apa caldă 3 milioane dar eu n-am văzut pe cineva concentrat atât de tare pe ce-a văzut la televizor încât a scăpat din vedere acest aspect.

     Dar nu acesta este răspunsul la întrebare. De fapt nu există programe de calitate slabă și programe bune. Există însă programe realizate pentru anumite categorii de public. O categorie de oameni se uită la o dezbatere pentru că vrea să afle cât mai e barilul de petrol, altă categorie se uită la Știri apoi deschide o carte iar alta așteaptă să se termine știrile ca să se uite la Capatos. Dar noi ce facem? Ne uităm la tinerii ăștia debusolați, la țara asta fără viitor și găsim o scuză pentru ce ni se întâmplă. „Da, buei, îi prostește televizorul!”.

     Când vom învăța să ne punem corect întrebările, atunci vom găsi răspunsurile pe care le căutăm.



Foto: ziar.asii.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu