duminică, 23 octombrie 2011

Teleshow... bani să iasă

      Televiziunea din ţara noastră se îndepărtează atât de tare de scopul cu care a fost creată încât nu mai are nimic de oferit. La început te uitai la o Actualităţi şi la Teleenciclopedia şi erai fericit că afli lucruri noi. Mai târziu au aparut telenovelele şi canalele de muzică şi ai găsit o bună metodă de a-ţi umple timpul liber cu ceva. Acum ecranul e plin de filme seriale inspirate din realitate, reality-show-ri cum li se zice înainte de începere, de reclame şi de teleshopping. Teleshopping-ul ocupă un spaţiu de emisie destul de mare şi produsele oferite sunt foarte diverse. Ele au scopul de a convinge oamenii să cumpere la suprapreţ nişte obiecte mai mult sau mai puţin folositoare, oferind impresia că acestea sunt imperios necesare în gospodarie şi nu se gasesc nicăieri în altă parte.

      Personal mă simt jignit de filmuleţele astea de promovare de la teleshopp. De exemplu, un  aparat electronic de slăbit. Filmul are 4 sau 5 parţi distincte. Începe cu o tipă grasă care se priveşte extrem de dezamăgită întro oglindă de 2 metri pătraţi. O altă secvenţă ne-o arată pe aceeaşi tipă cu aparatul pe fund purtând un zâmbet fals care vrea sa exprime mulţumirea ca a nu a dat banii degeaba, apoi vedem un desen animat cu o simplificare extrem de banală şi neplauzibilă care demonstrează procedeul de fucţionare al aparatului respectiv, urmată de ultima secventă: un top model care se maseaza lasciv pe coapse, cu acelaşi aparat amplasat în aceeaşi zonă anatomică. Oare atât de prost mă crede naratorul care vrea să mă convingă că dispozitivul respectiv şi-a facut treaba? Mă rog, e vorba de o afacere profitabilă care se adresează unui anumit segment de public...

     ...pe mine mă incomodează faptul că am foarte puţine opţiuni...  să mă uit la un realit-show insipid sau să mă las păcălit de un actor?

Oare o să ne mai trebuiască televizor peste 10-15 ani?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu