marți, 1 noiembrie 2011

Noi, tinerii, şi ale noastre...

          În ţara noastră lucrurile au evoluat într-o direcţie, putem spune neconoscută, care le ridică multe semne mari de întrebare celor mai mulţi tineri. Lumea politică a scăpat complet de sub control, asta o ştie aproape orice om. Interese peste interese, cumetri si naşi peste tot, adversari politici cărora trebuie să le pună beţe-n roate şi multe alte aspecte care au facut neoficial obiectul muncii politicienilor în ultimii 10-15 ani şi care  le-au deviat atenţia acestora de la problemele cetăţeanului de rand care, fie ca şi-a dat seama ce face, fie ca nu, s-a dus la votare şi  i-a pus stampila pe siglă. Eu stau aşa şi mă gândesc, în simplitatea minţii mele, oare nu vede nimeni ce se intămplă in ţara asta? Marii politicieni care fac afaceri cu lumea interlopa, fiind oarecum o parte din ea, nu-i vede nimeni? Sau am ajuns atât de corupţi încât ni se pare ceva normal? Hai sa fim seriosi, e ca şi cum Moş Crăciun ar fi văzut luând cina la restaurant în compania lui Grinch... e absurd... dar, ca orice dezbatere pe aceasta temă, care are loc între noi, ăştia care votăm, şi a mea se termină cu: ''Asta-i viaţa, n-ai ce să-i faci...'' pentru ca, pe bune, n-ai ce să-i faci decât să spui o părere.

         Adică, eu ca şi cetăţean al acestei ţări simt cumva nevoia sa fac şi eu ceva cu viaţa mea, ca aşa e normal, însă sistemul educaţional de la noi, după multe upgrade-uri neinspirate care nu au avut vre-un efect sesizabil, te pregăteşte să devii doar o maşină de memorat chestii. Nu stimulează in niciun fel vocaţia fiecăruia. Oare calculatorul acela care m-a repartizat la liceul auto la sfârşitul clasei a VIII a nu s-a ''gândit'' că poate eu nu vreau sa fiu şofer??? De-aia umplem Italia de zidari şi de agricultori cu diplome de doctor sau inginer, pentru că statul nu s-a gândit să mă pună sa fac lucrul la care  pricep. Ideei învechite aplicate unei generaţii care comunică aproape numai cu ajutorul tastaturii....

     Ceea ce face statul acolo sus, prin oamenii care ne reprezintă, şi prin felul în care aceştia ne gestionează neviole, nu prea văd eu ca ne ajută. Toate împrumuturile externe care se fac oare nu o sa fie o povară pentru copii noştri??? E ca şi cum ai fi în drum spre casă, într-o iarnă geroasă deodată să-ţi vină ideea sa faci pipi pe tine ca să te incălzeşti, fără să te găndeşti ca după 5 minute o să-ţi fie de 10 ori mai frig...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu