duminică, 11 decembrie 2011

Romania, DA sau BA?


Romania este tara in care m-am nascut, este casa mea, si raspunsul meu este DA! Imi place Romania si nu am de gand sa o parasesc pentru ca stiu ca tara asta e plina de resurse care abia asteapta sa fie exploatate. In Romania se traieste bine! In parcarile noastre avem masini care in medie costa mai mult de 5000  de euro, vanzarile la smartphone-uri sunt intr-o continua crestere si toate orasele sunt pline da baruri si discoteci. Si asta nu poate insemna decat ca avem mai mult decat ne trebuie dar nu vrem sa recunoastem. Noi, romanii, gresesim pentru ca ne comparam cu strainii: “uite bah, ce autostrazi au nemtii…eeah, noi suntem in urma cu 100 de ani”, si analiza noastra se termina aici, nu vrem sa luam ca exemplu ceea ce au facut ei si sa vedem cum ar fi sa aplicam aceleasi solutii si la noi.
Eu cred ca cea mai mare problema pe care o are tara asta o reprezinta lipsa de interes pe care conducerea tarii o manifesta fata de tineret si fata de invatamant in general. Elevul se duce la scoala de frica sa nu acumuleze absente, profesorii nu le mai inspira niciun sentiment onorabil iar viitorul este o chestie care nu le mai trezeste de mult nici un fel de interes. Asta pentru ca sistemul educational din Romania ne pregateste, dupa cum am mai spus, sa devenim niste masini de memorat chestii, netinandu-se cont de vocatia fiecaruia. Sistemul este foarte bun, dar numai pentru elevii olimpici, care se nasc cu capacitate mare de memorare si interpretare a datelor. Dar ce facem cu restul elevilor? Ar trebui sa se opteze pentru o abordare mai psihologica a sistemului de predare, sa se caute metode de atragere a tuturor elevilor catre cunoastere, sa se plateasca profesori buni, cu salarii decente, pe masura pregatirii lor. Sunt bani, nu avem nevoie de sali de sport si stadioane, avem probleme mai mari de care trebuie sa se tina cont. Si tocmai felul in care va fi educata generatia tanara va influenta evolutia tarii noastre. Nu putem schimba mentalitati, dar putem sa formam opinii si astfel sa cizelam o noua mentalitate, care sa ne scoata din bezna intelectuala in care suntem asa de multumiti sa traim pentru ca ne satisface strictul necesar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu