miercuri, 19 septembrie 2012

O lume plină de penibili

     Printre alte chestii pe care le desfășoară omul în decursul vieții sale, acesta poate fi penibil. O insușire ce tinde abrupt spre paradoxal în condițiile în care acela ajuns să fie caraterizat de ea nu are posibilitatea să constate intrarea în penibil. Nu pot să mă gândesc la ceva mai nasol decât să fii penibil și toată lumea să vadă, numai tu să nu vezi. Și eu sunt penibil deși nu asta îmi doresc. Sunt multe chestii care mi se întâmplă și nu mi le doresc, și sunt sigur că printre aceste chestii se gasește și penibilul. Și vă spun imediat de ce. Penibilul are pricipala caracteristică aceea că el poate fi perceput diferit de oameni. Mie mi se pare penibil cum Andreea Marin face reclamă la leuștean uscat, Andreea Marin ar putea considera penibilă postarea asta, poate pentru că zic eu aici ceva neinteresant, deci penibil din punctul dumneaei de vedere, sau poate pentru că am repetat cuvantul „penibil” de 10 ori până acum. Sau poate cuiva i s-ar parea extraordinar faptul ca Helmut Dukadam a făcut o treabă extraordinară în fotbalul românesc atunci când a facut istorie la Sevilla, dar altul ar putea spune: „Ce penibil... a apărat și el 2-3 goluri acum x-șpe mii de ani și îl pupă toți în fund pentru că, vezi Doamne, ce-a mai făcut el. A mai apărat ceva de-atunci?” (Să fie clar: n-am nimic cu omul, am auzit o astfel de replică din partea cuiva care părea mai deștept decât mine. Mi s-a părut penibil). Poate cineva crede că Radu Banciu vorbește aiurea și jignește oameni ca să facă audiență, mie mi se pare un tip deștep care are niște puncte de vedere interesante. Poate din cauza asta altcineva mă poate considera penibil.
     Ideea e că noi, oamenii, facem maxim ceea ce ne ingăduie capacitatea intelectuală pe care o avem la un moment dat, respectiv momentul în care facem chestia în cauză. Așa că în mod clar poți fi considerat penibil de cel cu o capacitate intelectuală mai mare decât a ta, atunci când nu te ridici la nivelul acestuia. Toți, dar absolut toți, suntem sau putem fi penibili. Important e SĂ OBSERVI CĂ EȘTI PENIBIL!

De-aici socotesc eu următoarea chestie: Prieten adevărat e ăla care te trage de mânecă atunci când vede că ești penibil!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu