sâmbătă, 14 iulie 2012

Eu și Revista presei

     Tocmai mă pregăteam să deschid ziarul la rubrica „Oferte angajare” când am vazut pe prima pagina scris „Alegeri pe 29 iulie”. Auzisem ceva de la un vecin despre nuș' ce suspendare și că Dan Diaconescu ar fi mai bun „că dă cate 20 de mii de Euro de român” dar la acel moment nu ştiam exact ce vreau să fac: să calculez cât face 20 de mii înmulțit la 22 de milioane de români, să mă gândesc dacă eu mai însemn ceva pentru lumea politică, aparent distrasă de manevrele insistente de a se denigra sau suspenda reciproc sau dacă întradevar, având în vedere situația în care ne aflăm, alegerile astea sunt ultimele chestii care ne mai lipseau.

     Însă răsfoind mai departe ziarul căutând ultimele pagini am văzut cum doar 44 și ceva  la suta din elevii de-a 12-a au promovat BAC-ul, lucru care nu m-a surprins deloc. Cunosc persoane care au lenevit toți cei patru ani cu nădejdea că după Paște vor începe cu chef de treabă ședințele intensive de pregătire în particular, la domniciliul profesorului, între timp fiind preocupate cu mersul în magazine deși nu aveau intenția să cumere ceva, piscine, terase, poze în parc, Facebook și multe alte îndeletniciri contemporane. Toată lumea se plânge că e greu la BAC, dorindu-și parcă să obțină o diplomă care dovedește că deții niște competențe...fără să deții acele competențe, ceea ce e absurd și se traduce prin cei 44 %. Eu am luat BAC-ul dar acest examen m-a preocupat din clasa a 10-a, în schimb unii din ceilalți 56 % din Promoiția 2012 deja consideră acest tip de comportament ca fiind unul total ieșit din comun.

     Pe aceeași pagină aflu stupefiat că nici elevii de clasa a 8-a nu au excelat la dovedirea competențelor acumulate în anii precedenți de studiu dar în ciuda acestui fapt ei au fost admiși cu brio la liceele la care și-au depus cererile de înscriere. Pe langă faptul că acest lucru pune la îndoială utilitatea Testelor Naționale, mă face și pe mine să mă gandesc, cu o ușoară îngrijorare: Ce valoare va avea peste patru ani acest 44%, și-așa destul de necăjit?

     De frică să nu-mi umplu capul de alte astfel de gânduri, nu tocmai constructive, întorc ziarul și deschid fix pagina pe care o căutam. Eu, care am luat BAC-ul și am absolvit și o facultate, concep că nu o să am probleme să-mi găsesc ceva de muncă așa că încep să studiez oferta de pe piața muncii din presa locală. Acum dilemele mele capătă urmatoarele forme: Ce sa mă fac? Ce mi se potrivește? Maseuza? Ospatar? Faianțar?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu