vineri, 14 decembrie 2012

Cum mă bip eu pe taxa lor

     De undeva de sus, din inima Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din grija profundă pentru bunăstarea cetățeanului, din iubirea pentru popor ce-i penetrează adânc pe oamenii cu putere de decizie, din...oricum noi, șoferii, n-avem de unde să știm decât dacă dăm sărci pe Google, se preconizează făurirea unei noi taxe!
     Ieeheee, ce bineeeeee! am zis eu. Abia așteptam o nouă taxă care să mă ajute să nu mai merg pe stradă ca prostu'. Că mă duc să plătesc taxa domn'le, sunt și eu cineva, am treabă în oraș, nu stau pe feisbuc ca elevele alea care vorbesc singure, cu pseudocitate gen „Vai, ke curva sunt multe ji c bn imi pare k io sunt mai putzin curva k iele” sau „Muriti fa de invidie ca-s eu mai smechera ca voi, aha vam ziso”.
     În fine, m-am bucurat tare când am văzut titlul la televizor. Dar visul meu de a părea om important în societate s-a spulberat când Esca a zis că este vorba despre o taxă de mers pe autostradă, care autostradă este eminamente neglijabilă întrucât nu are o utilitate sesizabilă decât atunci când e vorba de mers în concediu. Ca un caiet de teme. Îl ai acolo da' nu prea îl umpli de scris decât atunci când se încheie mediile, ești elev model da' prost și profa n-are alt motiv mai bun să te treacă decât punând o notă pe caiet.
     Inițiativa e binevenită dacă ești politician și nu știi de unde să scoți banii de salarii, șomaje, pensii și ajutoare sociale. Șoferii însă trebuiesc preveniți să-și ia mâncare mai multă la ei că planul e să pună barieră la intrarea pe autostradă. Motivul pentru care zâmbetul meu de om aproape important s-a transformat în grimasa pe care o faci când n-ai destui bani ca să plătești la casă. Și cum pe noi, românii, ne taie cheful de mers la plajă cam în același weekend, e limpede unde vreau s-ajung. 
     Pe mine, care n-am timp să merg la mare că tot timpul am treabă în oraș plătind taxe, nu mă va afecta noua decizie decât în oarecare măsură pentru că eu intenționez să fentez statul atunci când intru pe centură să mă duc la carrefour. Îmi las mașina la petrom și iau taxiul! Nu e mare diferență, că e 10 lei dus/întors, plus economia pe care o fac la benzină până găsesc loc de parcare, 5 lei, plus apelul la taxi, plus plimbatul sacoșelor din taxiu în papuc, tralala... eahh tot pe-acolo da', frate, nu le plătesc lor 15 lei pe-o suta de kilometri de autostradă pe care eu, până la carrefour, abia am spațiu de demaraj pentru trapta a IV-a.

     E chiar o idee bună dacă nu vreau să-mi cumpăr frigider.

Un comentariu: