marți, 27 noiembrie 2012

Magia cadourilor

     „Oooh, vai, vin sărbătorile, ce mișto”, zic în gând tinerii lipsiți de imaginație care în general simt că au atins apogeul dezvoltării intelectuale și sociale atunci când văd mai mult de 15 comentarii la statusul lor cu „Ce faci de sfârșitul lumii” de pe Facebook. „Mamă, să vezi ce mă-mbăt” zic ei hotărâți și conștienți că orice altă zi din an n-ar fi putut în nicio circumstanță să se termine cu ei având chef de consum exagerat de alcool.
     Sărbătorile sunt ocazia perfectă să faci chestii care nu au sens tot anul. Cum ar fi să te duci în vizită la rude, să cumperi/tai/furi carne de porc, să mănânci caltaboș și șoric până îți intră metabolismul în stand-by sau să dăruiești cadouri inutile pretenilor. Apropo de cadouri, mi se pare cel mai aiurea sentiment ca tocmai de sărbători prietenii tăi simt nevoia să-ți facă un cadou. E aiurea pentru că sentimentul ăsta nu există.
     Nu e ca și cum prietenii mei ar merge pîn magazine, ar vedea ceva și s-ar gândi la mine, motiv pentru care îmi cumpără instant obiectul respectiv. Cadourile de Crăciun sunt cumpărate ca o necesitate, ca o obligație. Și știm bine că atunci când faci ceva pentru că ești obligat nu-ți iese niciodată cum trebuie. De-aia de Crăciun primim cele mai tâmpite cadouri, pentru că le primim să fie ceva acolo, că dă bine gestul pe care îl faci. Pe mine m-ar mișca mai mult să primesc când nu mă aștept mai puțin, într-o zi oarecare, un breloc în formă de ceva care îmi trezește un sentiment decât să mă bage cineva în seamă cu un ceas de perete cu Moș Crăciun pe care o să-l arunc după sărbători din motive evidente.

     Sentimentele care vin împachetate alături de cadourile de Crăciun sunt ca diferența aia, greu de sesizat de mulți dintre noi, dintre magie și truc. Când ești suficient de fraier cât să crezi că ce face ăla e magie totul e ok.  Nu te interesează cum l-a făcut sau de ce, ție ți se pare minunat faptul că cineva vrea să te impresioneze cumva. Dar când știi de ce primești cadoul (adică nu contează de ce e Crăciun, important e să dăm cadouri) îți cam dai seama că ăla e un truc, uneltit frumos și efectuat în așa fel încât tu să nu poți să-ți explici cum se face.

     Nu, nu vreau cadouri de Crăciun.

3 comentarii:

  1. macar, de Craciun, vorba aia : "sa fim mai buni, sa iertam, sa .. alea,alea" ! in restul anului, bleah ..

    RăspundețiȘtergere
  2. Si fii mai bun de Crăciun, deși restul anului nu ești, nu înseamnă să fii ipocrit? Mă rog, sunt bune și sărbătorile că ne mai scot din rutina cotidiană, dar, personal, faptul că e crăciun nu mă motivează să fiu mai „de trabă” în comparație cu restul anului.

    RăspundețiȘtergere